اگر ما بین انگشتان در قاعده باز و در بالا بهم نزدیک باشد : عدم موفقیت و فقر و بیچارگی را پیش بینی میکند . در صورتیکه انگشتان بطرف داخل دست متمایل و خمیده باشد : نشانه خست و لامت است و بعکس اگر انگشتان بطرف عقب متمایل و برگشته باشند : ولخرجی و اصراف را معین میکند بخصوص وقتیکه انگشت شست هم بطرف عقب برگشته باشد.

انگشتان چنگالی : علامت غرور و خود پسندی است .
چنانچه انگشت شست بطرف سایر انگشتان متمایل باشد: صاحب دست را صرفه جو ومقتصد معرفی میکند.
وقتی سایر انگشتان بطرف شست تمایل داشته باشند : نشانه هوش وزیر کی و بردباری است .
در صورتیکه انگشت های سبابه ، بنصر و خنصر از دو طرف متمایل به انگشت وسطی باشند : بد شانسی را برای صاحب دست بیان میکند ، این اشخاص تابع مقدرات احتمالی و همیشه در انتظار حوادث شوم میباشند، دائمأ محزون و خود را تسلیم افکار بیهوده میکنند .

چنانچه انگشتان دیگر متمایل به انگشت بنصر باشند : صاحب دست را ایده آلی و خوش ذوق و با قریحه معرفی میکند ، این اشخاص دارای ذوق هنری و در این راه میتوانند ترقی و پیشرفت نمایند .
در صورتیکه انگشتان دیگر بطرف انگشت خنصر تمایل داشته باشند و از انگشت شصت فاصله بگیرند : نشانه هوش و ذکاوت است و صاحب چنین دستی برای تحصیل علم و دانش با استعداد میباشد ، بخصوص در رشته علوم دینی و قضائی که میتواند ترقی و پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد

انگشت شست انگشت شست که در جلوی سایر انگشتان قرار گرفته در دست شناسی قابل توجه و دارای اهمیتی فوق العاده است چه با یک نظر به شست کسی میتوان از صفات و خصلت آن مطلع شد.
ار پانتینی» دست شناس فرانسوی ثابت میکند که اشخاص احمق و آنهایی که دارای نقل و شعوری نیستند بدون شست و یا با شست های فلج و بی قید متولد میشوند. چنانچه میبینیم اطفال در زمان شیر خوارگی و بی عقلی شست خود را داخل دست و انگشتان دیگر را روی آن قرار میدهند - دیوانگان نیز دارای شست های فلج و بی قید میباشند و با شست را داخل دست خود قرار میدهند - اشخاص عصبانی و آنهایی که بمرض حمله مبتلا هستند در موقع بحران مرض شست خود را در داخل دست و انگشتان دیگر را روی آن بطور محکم میبندند .
همچنین میسون که نسبت به سایر حیوانات باهوشتر و بیشتر شبیه به انسان است دارای انگشت شست میباشد منتهی شست آن بی قوه و مرتعش است و نمیتواند در جلوی سایر انگشتان قرار دهد.
بنا بر این ما بین تمام انگشتان، شست اهمیت خاصی را در بردارد ، بایستی بطور دقیق مورد توجه قرار گیرد
❗❗قدماء همه بند شست را به سه عالم تقسیم کرده اند : بعد اول - عالم خدائی که اراده را نشان میدهد . بند دوم۔ عالم معنوی که نمودار قوه ادراک و فهم و عقل است.
بندسوم یا ریشه شصت و یا تپه ناهید را عالم مادی مینامند که قوای شهوت و عشق به مادیات و تمایلات نفسانی را معین میکند.
و این سه بند را برحسب کوتاه و بلندی،ضخامت و نازکی،وفرم و شکل آن تعبیر میکنند.


مشخصات

آخرین جستجو ها